Acerta zet in op proactieve aanpak met digitale tools en fysiek lokaal kantoor

Vorige

Acerta zet in op proactieve aanpak met digitale tools en fysiek lokaal kantoor

In een wereld waar digitaal werken de bovenhand neemt, combineert Acerta het beste van beide: online tools voor een efficiënt werkproces en een lokaal kantoor voor persoonlijke, face-to-face bijstand. Voor Hans De Neef resulteert dat in een proactieve, toegankelijke aanpak.

Hier staat inhoud die gebruik maakt van marketing-cookies.
Aanvaard marketing-cookies om deze inhoud te tonen.

Duurzaam partnership

“Ik ben Hans De Neef en ik houd mij professioneel bezig met het herbestemmen van oude industriële sites zoals Dok Noord, dat je hier ziet op de achtergrond, maar ook de site du Parc in Aalst of Zulp. Daar doen we de ontwikkeling van, maar ook het beheer en de verhuur.”

"Het grote voordeel van Acerta is dat er lokaal een kantoor is waar je op kan terugvallen indien er problemen zijn."

Hans De Neef, Projectontwikkelaar

Lokaal kantoor

“We worden ondersteund door Acerta, voornamelijk voor het berekenen van de lonen. Het grote voordeel van Acerta is dat er lokaal een kantoor is waar je op kan terugvallen indien er problemen zijn. Ook de handige payrolltool Acerta Connect is, in vergelijking met het vorige sociaal secretariaat, een voordeel. Wij waren al aangesloten met de vennootschappen bij het sociaal verzekeringsfonds van Acerta. Iemand van Acerta heeft ons dan gecontacteerd en zo hebben wij de stap genomen.”

 

“De grootste verschillen zijn vooral de digitalisering en het proactief karakter."

Proactief

"Men zal al eens vlugger informatie doorsturen, zonder dat je erom vraagt. Dat is heel nuttig. Het contact met Acerta gebeurt meestal digitaal, maar in het begin hebben we ook een vergadering gehad met alle verantwoordelijken van het kantoor. Het grootste voordeel van de tool is dat je gemakkelijk algemene overzichten kan opvragen."

Uitdagingen

“De grootste uitdaging voor ons is vooral de complexiteit van het sociaal recht in België, dat ik echt een drama blijf vinden en waarvoor een goed sociaal secretariaat zeker een enorme meerwaarde betekent.”

“Ik zou Acerta aanraden aan iedereen die te maken krijgt met lonen of met sociaal recht. Of dat nu iemand is met één personeelslid of vijftig, ik denk dat het interessant is voor iedereen. Ik zou de samenwerking met Acerta samenvatten in drie woorden: vlot, proactief en efficiënt.”

Durf jij – net als Hans – binnenkort ook de stap te zetten?

Waarom dingen moeilijk maken als het ook makkelijk kan? Bij Acerta garanderen we je een vlotte overstap, zonder gedoe. Hoe doen we dat precies? Door je optimaal te ondersteunen. Onze experten staan steeds tot jouw beschikking en ontzorgen je op alle vlakken. Én we geven je gemoedsrust. We beginnen bij het begin: laat je gegevens bij ons achter, en wij nemen contact met je op.

Gratis opzegbrief

Overweeg je volgend jaar van sociaal secretariaat te veranderen ? Laat dit vóór 30 juni weten aan je huidige sociaal secretariaat. Om je op weg te helpen, hebben we een voorbeeld van een correcte opzegbrief opgemaakt die je hieronder kan downloaden en gratis mag gebruiken. 

En geen stress, je hebt tot 31 december om je nieuwe hr-partner te kiezen. Halsoverkop beslissen is dus niet nodig. Je hebt alle tijd om te evalueren wat voor jou en voor jouw personeelsbeheer belangrijk is. 

Deel dit ondernemersverhaal