Acerta ontzorgt CDS dankzij Business Process Outsourcing

Vorige

Acerta ontzorgt CDS dankzij Business Process Outsourcing

CDS, een dochteronderneming van Hewlett Packard Enterprise dat ontstaan is vanuit het vroegere Synstar, is al jarenlang klant bij Acerta. Sinds 2011 is Petra Vorsselmans aan de slag op de hr-afdeling van CDS. De samenwerking met Acerta bevalt haar enorm en ze is bijzonder tevreden over de geleverde diensten. Zo tevreden zelfs, dat ze in april 2019 besloot de samenwerking uit te breiden en een deel van de payroll aan Acerta over te laten.

Transformatie, ook van de payrolladministratie

Door de jaren heen kende CDS heel wat transities en herstructureringen, waarvan de laatste transformatie in 2017 plaatsvond. Wanneer eind 2018 de toenmalige payrolladmin voor België, Frankrijk en Luxemburg besloot het bedrijf te verlaten, werd de overweging gemaakt om de payrollactiviteiten uit te besteden aan Business Process Outsourcing van Acerta.

Uiteraard is CDS hierbij niet over een nacht ijs gegaan, en werd er een grondige analyse gemaakt. "CDS beschouwt Acerta als een hr-dienstverlener met kennis van zaken. Expertise en klantgerichtheid waren doorslaggevend om de payroll dienstverlening bij Acerta BPO neer te leggen. We zijn altijd tevreden geweest van hun dienstverlening, en in het bijzonder van hun ervaren consultants.”

Payrollprovider met kennis van zaken

En zo geschiedt: de taken die voorheen ‘inhouse’ bij CDS gebeurden, werden geoutsourcet naar Acerta. “Een consultant van Acerta doet onze payroll, een andere beheert de payrollmotor, en nog een andere ondersteunt het technische plaatje. Toen onze vaste medewerker destijds haar ontslag gaf, liep er een opzegperiode van 1 maand. Gelukkig kon een consultant van Acerta de nodige ondersteuning bieden. De kennisoverdracht tussen onze intussen ex-medewerker en de inhouser van Acerta verliep ontzettend vlot: je zag dat ze heel erg vertrouwd was met de materie en de tool. Achteraf heeft ook de inhouser van Acerta op haar beurt gezorgd voor een naadloze kennisoverdracht naar de medewerkers van Business Process Outsourcing bij Acerta.

Outsourcing = tijd besparen, om te focussen op de zaak

Sinds kort kunnen ook de werknemers van CDS rechtstreeks bij Acerta aankloppen met al hun loongerelateerde vragen. “Hoewel sommige interne medewerkers nog steeds bij mij komen aankloppen met hun vragen, voel ik nu al dat ik ‘verlicht’ ben. Ik ben met zoveel verschillende projecten bezig, en heb niet altijd de tijd om me administratief te verdiepen.Wat dat betreft zijn de consultants van Acerta een enorme meerwaarde.Je moet hen maar één keer iets zeggen of vragen en ze weten meteen waarover het gaat en staan paraat met een helder antwoord. Eerst was Lea Van Malderen ons aanspreekpunt bij Acerta, maar aangezien zij een nieuwe interne uitdaging vond, werd Nadia Bayoudh onze vaste contactpersoon, met Patricia Knight als back-up. Voor hen allen koester ik veel lof: ze reageren meteen, stellen de klant voorop en zijn erg gedreven.

Uitbesteding van je payrolladministratie?

Vertrouw op de kennis en expertise van de consultants bij Acerta. Zij zijn flexibel tot jouw dienst.

Deel dit ondernemersverhaal