Maak kennis met Alix, onze nieuwe digitale assistent
Maak jij gebruik van Connect Smart? Dan heb je misschien al kennisgemaakt met Alix, onze nieuwe digitale assistent. Alix gidst onze nieuwe klanten doorheen hun eerste loonverwerkingen en ondersteunt ook onze doorgewinterde klanten met proactief advies. We laten jullie kennismaken!
Hallo Alix!
Payroll is een complexe materie, dat is geen geheim. Je moet aan tal van zaken denken en je hebt strakke deadlines. Hoewel onze dossierbeheerders elke dag het beste van zichzelf geven, zijn ze niet 24/7 beschikbaar. Alix, onze nieuwe digitale assistent, is dat gelukkig wel altijd. Wat Alix doet? Lees vooral verder!
Alix is de assistent die je wegwijs maakt
Ben je nieuw in Connect en MyAcerta? Dan maakt Alix je wegwijs en gidst je doorheen je eerste loonverwerking. Alix geeft je een overzicht van de meest gestelde vragen, zodat je meteen aan de slag kan.
Alix geeft proactief advies
Alix ondersteunt onze klanten niet alleen onmiddellijk en gericht, maar ook proactief. We geven je drie praktische voorbeelden:
- Er lopen één of meerdere contracten van bepaalde duur af:
Alix vraagt of je het contract wil verlengen, stopzetten of een contract van onbepaalde duur wil opstellen voor de betrokken werknemer. Ben je niet zeker wat de gevolgen hiervan zijn? Geen nood, Alix verwijst je door naar ondersteunende juridische documentatie. - Berekening vakantiegeld, ecocheques, en jaarlijkse sectorale premie:
Als er vakantiegeld, ecocheques of een sectorale premie berekend is, dan laat Alix dit weten, zodat je bijvoorbeeld voldoende provisie op de rekening kan voorzien. Alix ondersteunt jou opnieuw in de stappen om dit te realiseren. - Opvolging loonverwerking:
Als de maandelijkse loonverwerking nadert, vraagt Alix of je ondersteund wil worden in de verschillende stappen van jouw loonverwerking: aanpassen loonelementen, ingeven prestaties, starten loonberekening. Aan elk van die stappen is een e-learning verbonden.
Kortom, Alix waakt mee over jouw dossier.
Alix geeft informatie op praktische vragen
Onze digitale assistent loodst je door vragen over payroll, gaat in op how-to-vragen (‘Hoe moet ik dit ingeven in mijn tool’) en geeft advies over de wetgeving. Zo maakt Alix handig gebruik van alle leertrajecten die in ons Learning center worden aangeboden en verwijst Alix je door naar volledige modules, korte video’s of instructies, checklists en nog veel meer!
Kies voor een slimme payrolltool, kies voor Acerta Connect
De modulaire tool Acerta Connect is dé oplossing voor jouw loonverwerking. Jij bepaalt samen met je dossierbeheerder welk pakket en welke modules het best bij jouw hr-situatie passen.
Geschreven door
Product Manager, Acerta