Acerta sluit structureel partnership met Cegeka voor loonmotortraject
Brussel, 19 december 2019 – Acerta, de hr-dienstengroep, gaat een langetermijnsamenwerking aan met Cegeka, de leidinggevende IT-integrator, voor de resterende ontwikkelingen en onderhoud van de nieuwe loonmotor. Het partnership kadert in een collaboratief model dat samenwerkingen met andere sociale secretariaten mogelijk maakt in een gedeelde payroll-omgeving. Acerta wil dankzij deze verschuiving haar andere initiatieven omtrent innovatie en digitalisering versnellen.
Digitalisering en innovatie van de dienstverlening staan hoog op de agenda in de hr-wereld. Om zijn dienstverlening verder te vernieuwen, werkt de hr-dienstengroep aan een nieuwe loonmotor. Vanaf 2020 bouwen ze hierop verder met Cegeka als externe partner. Door de verdere ontwikkelingen te laten verlopen in een shared services omgeving, kan Acerta de onderhoudskosten niet alleen structureel verlagen, maar ook versneld gaan inzetten op andere strategische digitale trajecten die op de planning staan.
Christophe Deroose, CEO van Acerta legt uit: “Acerta draagt innovatie hoog in het vaandel. We willen inzetten op een verdere digitale transformatie waarvan de realisatie de verdere groei van Acerta en zijn diensten waarborgt. Deze overeenkomst geeft onze medewerkers extra zuurstof om innovatieve en digitale trajecten verder uit te werken in parallel met de afwerking en migratie naar de nieuwe loonmotor. Dankzij deze samenwerking kunnen we hierop versterkt inzetten. De ontwikkeling van een loonmotor via shared services biedt bovendien de mogelijkheid om op termijn onderhoudskosten te delen met andere spelers. We hebben dit reeds in het verleden met succes voor andere initiatieven opgezet. We zijn ervan overtuigd dat dit collaboratief model de deur openzet naar payroll samenwerkingen met andere hr-dienstverleners.”
Stijn Bijnens, CEO van Cegeka is opgetogen over deze nieuwe samenwerking: “We zijn trots dat Acerta ons als partner kiest om dit collaboratief model vorm te geven. Onze eerdere projecten in de sociale zekerheidsmarkt zoals de sociale verzekeringsfondsen via Ventouris en de kinderbijslagfondsen via het Groeipakket bewijzen dat de mensen van onze Social Impact Division over de juiste knowhow beschikken om hoogtechnologische, kostendelende oplossingen uit te werken. Doorheen het groeiverhaal van Cegeka hebben we ook altijd ingezet op hechte partnerships. Net daarom zullen we onze eigen payroll-activiteiten bij Acerta huisvesten als blijk van vertrouwen in het gezamenlijke verhaal dat we willen schrijven.”
Meer informatie?
Gelieve contact op te nemen met Acerta – Sylva De Craecker
Over Cegeka
CEGEKA is een toonaangevende Europese aanbieder van IT-oplossingen, gespecialiseerd in multi-cloud oplossingen, cloud orchestration en outsourcing. Vanuit jarenlange opgebouwde expertise voor de optimalisatie van applicaties, infrastructuur en bedrijfsprocessen helpt CEGEKA organisaties en bedrijven om relevant te blijven in een snel evoluerende digitale wereld door verder te denken dan de cloud en digitalisering. CEGEKA staat ook in voor de ontwikkeling en de integratie van applicaties en platformen.
Het familiebedrijf werd in 1992 opgericht door André Knaepen en de hoofdzetel is gevestigd in Hasselt. CEGEKA kende de afgelopen jaren een jaarlijkse groei van 15 tot 20 procent. In 2018 behaalde de groep een omzet van 512 miljoen euro en op dit moment telt CEGEKA bijna 5.000 medewerkers over heel Europa, met vestigingen in de Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Roemenië, Italië, Tsjechië, Slovakije, Frankrijk en sinds kort ook in Rusland.