Vanuit drie pijlers gaan we in deze sessie na hoe je kan inspelen op de basisbehoeften die zorgen voor gemotiveerde, loyale medewerkers:
- Verloning
Medewerkers zijn steeds meer vragende partij voor een loonpakket dat aansluit bij hun persoonlijke situatie en behoeften. Dat gaat dus verder dan enkel een goed nettoloon. We bekijken welke mogelijkheden je als werkgever hebt en welke voordelen dit voor jou en de medewerker biedt. - Leiderschap en groei
Leidinggevenden zijn een belangrijke factor in de beslissing om voor een organisatie te blijven werken en zich in te zetten. Daarom kijken we wat de basisbehoeften zijn waarop je als leidinggevende dient in te spelen om mensen gemotiveerd aan het werk te houden en hen te stimuleren om werk te maken van hun groei en ontwikkeling. - Welzijn
Een werkgever die aandacht heeft voor hun welzijn, is voor medewerkers een belangrijke reden om te blijven en zich in te zetten. Naast tips over hoe je dit juridisch goed kadert, kijken we ook wat je kan doen om welzijn van medewerkers effectief te bevorderen.
Aanpak
Een interactieve workshop waarbij we je een kader en concrete tips aanreiken en je ook de kans krijgt om je cases, ervaringen en reflecties te delen.