Tramac Benelux rekent op de snelheid en nauwkeurigheid van de juridische diensten van Acerta
In de sector van de human resources evolueert de wetgeving heel snel. Tramac Benelux, een middelgrote onderneming, rekent op Acerta voor de juridische vragen en weet dat het op een gepersonaliseerd contact kan rekenen om een gedetailleerd antwoord te bekomen en een up-to-date HR-beleid te behouden.
Tramac Benelux is ruim vijftig jaar gespecialiseerd in het verkopen, onderhouden en verhuren van zware machines voor wegenwerken, de bouw, de sloop en in groeven. De onderneming is invoerder van verschillende grote merken bouwkundige machines: sloophamers, crushers, boorhamers en andere professionele machines. Tramac Benelux telt 14 werknemers.
Een overtuigend eerste contact om het vertrouwen te winnen
De samenwerking tussen Tramac Benelux en Acerta duurt al een aantal jaren en heeft zich in de loop van de jaren ontwikkeld. Benoit Vercruysse, Algemeen Directeur Tramac Benelux, herinnert zich deze ontwikkeling: “Ik heb de directie van de onderneming in 2014 overgenomen en toen waren we al klant bij Acerta. Ik heb toen een informatiesessie bijgewoond over het laatste HR-nieuws. We hadden toen een juridische kwestie af te handelen en hebben advies gevraagd aan onze advocaten enerzijds en aan Acerta anderzijds. Beiden zijn tot een gelijkaardige conclusie gekomen, maar ik heb de pragmatische aanpak van Acerta bijzonder gewaardeerd."
Benoit Vercruysse: "Acerta bekijkt de zaken praktisch, rekening houdend met de laatste ontwikkelingen in de HR-sector. Dit heeft me overtuigd van het nut van dergelijk juridisch advies voor onze onderneming. Sindsdien wordt de samenwerking voortgezet in een rustige sfeer van wederzijds vertrouwen. ”
Relevant juridisch advies op HR-gebied
Tramac Benelux rekent op het advies van Acerta voor verschillende aspecten van haar HR-beleid, met name voor het arbeidsreglement, het garantiebeleid en de invoering van een bonusregeling. Benoit Vercruysse beschrijft deze samenwerking: “Het is geruststellend om op professioneel advies te kunnen rekenen bij juridische onzekerheden. Als we ons arbeidsreglement willen aanpassen, geven we de concrete punten die we willen wijzigen aan Acerta, die de correcte juridische formulering van het geheel verzekert. Tramac Benelux blijft een middelgrote onderneming, we hebben geen interne juridische dienst."
"Het is dus echt praktisch om een vertrouwenspersoon bij Acerta te hebben die ons begeleidt en onze vragen beantwoordt. Dat was ook het geval voor onze bonusregeling, die een aantal jaar geleden ingevoerd werd. In België kunnen alle werknemers natuurlijk op de indexering, en dus op een kleine loonsverhoging rekenen, maar ons doel was om de goede resultaten van onze medewerkers meer waarde toe te kennen. Het zijn tenslotte de mensen die de onderneming maken."
Benoit Vercruysse vervolgt: "Bij Tramac Benelux hebben we ruw geschat een derde commerciële profielen die vaak op verplaatsing zijn, een derde medewerkers in het atelier en een laatste derde is belast met het administratief werk. Het is niet altijd eenvoudig om een groepsgevoel, te behouden. Nochtans is het ideaal dat de werknemers een bepaalde voldoening uit hun werk halen. De bonusregeling kan daaraan bijdragen en Acerta heeft ons geholpen om dit op poten te zetten met aandacht voor onze specifieke vragen. ”
Snelheid en nauwkeurigheid, de winnende combinatie
De wetgeving in de sector van human resources evolueert voortdurend. Het is ook de taak van Acerta om deze ontwikkelingen op te volgen en te interpreteren voor verschillende klantprofielen. Benoit Vercruysse stelt deze gepersonaliseerde opvolging op prijs. “Ook al doen we enkel in precieze gevallen een beroep op Acerta voor gerichte vragen, ik waardeer hun snelheid en de nauwkeurigheid van hun antwoorden. Het feit dat we een gepersonaliseerd contact hebben met eenzelfde medewerker die ons antwoordt, is ook gemakkelijker."
"We hebben bijvoorbeeld onlangs Acerta een vraag gesteld over reorganisatie. Onze contactpersoon heeft ons dan snel vijf aanpakken voorgesteld en de mogelijkheden samengevat. Daarna hebben we onze keuze mogen maken met kennis van zaken en het voorstel dat voor ons geschikt was, uitbouwen met de zekerheid dat we bij zijn op juridisch vlak. Op duidelijke en kwalitatieve antwoorden kunnen rekenen, is een echte meerwaarde in een veranderlijk wetgevingskader zoals dat van België” aldus Benoit Vercruysse.
Tramac Benelux is ruim vijftig jaar gespecialiseerd in het verkopen, onderhouden en verhuren van machines tussen een en honderd ton. De onderneming richt zich op de optimalisering van de machines door oplossingen te bieden die het rendement maximaliseert in functie van de specifieke toepassingen.
De vennootschap Tramac werd in 1967 opgericht met als doel de verkoop en de controle van materiaal voor de ondernemers actief in de wegenwerken, de bouw, de sloop en de groeven. In 1974 verhuisde de onderneming uit Luik naar een ruimer, moderner en beter uitgerust gebouw in de industriezone van Alleur. In 1980 werd Tramac door het bedrijf Montabert overgenomen. Gedurende meerdere jaren bleef het dan een belangrijke verdeler van sloophamers, crushers en boorhamers onder de naam Montabert-Tramac.
Later, in 1999, keerde de onderneming terug naar haar roots in de groep Tramac door zich bij de Canadese en Amerikaanse zusterondernemingen te voegen. Toen kreeg de onderneming de huidige naam: Tramac Benelux. Sindsdien heeft de onderneming het assortiment en diensten voortdurend uitgebreid en zich gespecialiseerd in de verkoop en de dienst na verkoop van hydraulische apparatuur voor graafmachines. Tramac Benelux telt 14 werknemers.