In dienst bij Acerta: Katrien Schrever, Chief People & Organisation Officer Acerta
Brussel, 4 mei 2020 – Katrien Schrever startte begin deze maand als Chief People & Organisation Officer bij Acerta. Katrien is een HR professional met ruim 25 jaar ervaring in de farmaceutische en chemische sector. Ze verdiende haar strepen in diverse lokale en globale rollen bij Janssen Pharmaceutica en bij UCB. Als bedrijfspsycholoog bleef ze gepassioneerd bezig met de persoonlijke groei van medewerkers. Ze werd zelf ondernemer om haar HR expertise te combineren met haar coachingvaardigheden en kennis van de bedrijfswereld. Met haar eigen bedrijf focuste ze zich op het begeleiden van HR professionals en HR teams in hun verdere professionele ontwikkeling.
“Recent kwam ik in contact met Acerta. Er was zoveel overeenkomst en wederzijds vertrouwen, dat de zin om mee vorm te geven aan deze organisatie het heeft gehaald. Bij Acerta kom ik terecht in een organisatie waar elke dag opnieuw 1500 medewerkers klaarstaan om ondernemers en ondernemingen te ontzorgen in de sociaaljuridische en HR aspecten van het ondernemerschap.”
In haar HR aanpak volgt Katrien een stramien: “Start met het nieuwsgierig luisteren naar de vraag van je gesprekspartner: Wat is de vraag precies? Hoe loopt het nu en waar loopt men tegenaan? Pas als je dit volledig scherp hebt, zet je je expertise in. Op deze manier breng je maatwerk en reik je oplossingen aan die écht een meerwaarde betekenen.”
De ambitie: Bouwen aan de organisatie van de toekomst waar medewerkers mee ontwikkelen
Al van voor je startte bij Acerta veranderde je de naam van je afdeling van HR naar People en Organisatie?
“Klopt. Ik ben ervan overtuigd dat we vandaag veel ruimer moeten kijken: De context waarin bedrijven actief zijn evolueert voortdurend. Meer zelfs, vandaag met Corona staat de wereld op zijn kop. Dit wordt zelfs een kantelmoment in de wereld van werk. Als organisatie zullen we blijven anticiperen op de veranderingen om zo voor onze klanten klaar te staan met de diensten die ze echt nodig hebben. Dit gaat over de wendbaarheid als bedrijf in haar totaliteit. En over hoe onze medewerkers de juiste expertise inzetten die ondernemingen en ondernemers van ons nodig hebben - vandaag en in de toekomst.”
Welke veranderingen verwacht Katrien in het huidige HR beleid van Acerta door te voeren? “Dit is vandaag te vroeg om te zeggen. Wat ik wel weet is dat ik in deze rol de luxe heb om in een bedrijf terecht te komen dat gespecialiseerd is in HR dienstverlening. Daar profiteren wij als HR afdeling ook van. Als ik hoor wat er vandaag binnen Acerta aanwezig is op vlak van HR oplossingen - zoals het cafetariaplan, interne mobiliteit of leeftijdsbewust HR beleid – dan heb ik alle vertrouwen dat dit goed zit. En uiteraard, ook HR zal zich blijvend de vraag stellen: hoe kunnen we de best mogelijke ervaring voor onze medewerkers brengen. Daarnaast geloof ik sterk in het blijvend inzetten op betrokkenheid van al onze medewerkers en het bouwen aan een sterke bedrijfscultuur.”
Acerta is opgetogen Katrien Schrever te mogen verwelkomen, stelt Christophe Deroose, CEO van Acerta, trots: “De gedeelde goesting om vanuit een nieuwsgierige houding oplossingen aan te bieden op maat van de klant, dat was de klik tussen Acerta en Katrien. Haar ambitie is om samen met het HR-team onze strategische prioriteiten rond klantenbeleving te helpen waarmaken. In het verlengde hiervan, wil ze voor al onze medewerkers HR oplossingen aanreiken met als dubbele leidraad: een soepele service én betrouwbaar partnership. Daar kijken wij alvast heel erg naar uit en we wensen Katrien en haar team daarbij alle succes.”
Meer informatie?
Gelieve contact op te nemen met Acerta – Sylva De Craecker