Vorige

Acerta breidt aanbod van data-integratie voor accountants verder uit

Brussel, 6 juni 2024 - Voor de jaarrekening straks (deadline 31 juli) krijgen accountants die klant zijn van Acerta via Silverfin het loonlastattest van werknemers ook in pdf aangeboden en wordt de fiche voor bedrijfsleiders automatisch gegenereerd, beide zijn een primeur. Deze uitbreiding van het aanbod van data-integratie door Acerta kadert in de bredere visie van de hr-partner op digitalisering, voor een efficiëntere en effectievere service van accountants aan hun eindklanten. Acerta gaat ook een stap verder dan ervoor zorgen dat data tussen systemen automatisch synchroniseren, door data te interpreteren kunnen accountants meteen actiegericht aan de slag. Voor nog meer nieuwigheden is het wachten tot dit najaar.

Ruim op tijd voor de accountants om er hun voordeel mee te doen tegen de deadline van 31 juli, voegde Acerta Sociaal Secretariaat weer twee elementen toe aan de data-integratie voor accountants en is daarmee het eerste sociaal secretariaat dat deze elementen op het cloudplatform Silverfin aanbiedt:

Op algemene vraag wordt het loonlastattest van medewerkers nu ook in één pdf aangeboden, met één klik via het blauwe icoontje eenvoudig op te roepen en te gebruiken voor datacontrole en als onderdeel van de jaarrekening.

Nog impactvoller want een oplossing voor vele uren manueel werk, is de integratie van de bedrijfsleiders-fiche, één voor elke bedrijfsleider. Daarover is Laurens Schilders, manager bij AccountaX en fiere Cijferbaas alvast bijzonder enthousiast: “De fiches voor bedrijfsleiders worden nu ook automatisch geïmporteerd en ingevuld? Wauw, nu kunnen wij ons nog meer focussen op adviesverlening (of vijf dagen langer met vakantie)!”  

Heel belangrijk en een essentieel deel van het succes: beide integraties gebeuren in dezelfde transparante en veilige omgeving van de reeds bestaande data- en documentenintegratie die Acerta accountants aanbiedt. Het systeem van volmachtenbeheer garandeert een zeer hoge mate van security én is door de zaakvoerder voor de medewerkers makkelijk individueel in te stellen.

Nicolas Pevenage, Director Starters & Zelfstandigen Acerta: “Als hr-partner hanteert Acerta een heel brede digitale visie. Ook deze toevoeging past in de strategie van Acerta. De ambitie voor onze accounts/klanten is drieledig: meer data integreren, financiële documenten delen buiten het eigen ecosysteem en de werking van het kantoor verbeteren. Het effect is eveneens drieledig: tijdswinst voor alle medewerkers, fouten worden vermeden (geen manuele input en dus garantie op correcte data) en dit draagt bij aan de digitale ontwikkeling van de medewerkers, want verdere digitalisering is de toekomst.

Actiegerichte lijsten, ook dat is een volgende stap in de automatisering

Een voorbeeld hoe Acerta als hr-partner inzet op een verbetering van de werking, is de stap waarbij het verdergaat dan de garantie bieden op volautomatische, snelle en correcte data-integratie. Meer en meer biedt Acerta ook een interpretatie van data aan, waardoor accountants niet meer eerst door het geheel van data moeten filteren en selecteren, maar waardoor ze meteen actie kunnen ondernemen waar nodig.

Mohamed Abrddane, Product Manager Acerta: “We maken het accountants gemakkelijker door lijsten aan te bieden op basis waarvan zij meteen kunnen handelen. Bijvoorbeeld een lijst van klanten met een betalingsachterstand die al een rappel kregen, of een lijst van klanten wiens omzet onder een bepaalde drempel daalt, enz. De drempels kan de accountant zelf instellen, hij/zij houdt dus volledig de controle, alleen is het tijdrovende werk al voor hem/haar gedaan. De accountant ziet in één oogopslag welke de ‘knipperlicht’-cases zijn en kan dus meteen de gewenste actie ondernemen.

Wordt vervolgd: meer nieuwigheden dit najaar

Nicolas Pevenage: “Hier stopt het niet. We blijven verder timmeren aan de weg en die is klantgericht. Systemen moeten zich aanpassen aan de klant, niet omgekeerd. En we kunnen pas spreken van evolutie als de automatiseringen en integraties niet alleen veilig en correct, maar ook proactief en intuïtief verlopen. Daar werken we verder aan. Dit najaar mogen onze klanten-accountants meer nieuwigheden verwachten.


Vragen als journalist?

Gelieve contact op te nemen met Acerta – Sylva De Craecker

+32 478 27 93 62
Sylva.De.Craecker@acerta.be

Deel dit artikel