Stel grenzen in jouw professionele relaties

De klant is koning, of soms ook niet. We willen ons best doen en soms leggen we de lat zo hoog dat we het gevoel hebben dat we die nooit kunnen halen.

Ontdek hoe je gezonde zakelijke relaties creëert.

Hier staat inhoud die gebruik maakt van marketing-cookies.
Aanvaard marketing-cookies om deze inhoud te tonen.

Hier staat inhoud die gebruik maakt van marketing-cookies.
Aanvaard marketing-cookies om deze inhoud te tonen.

Natuurlijk wil je je klanten kwaliteit bieden. Maar tegen welke prijs?

Je wilt kwaliteit bieden en je geeft elke dag het beste van jezelf. Dat levert veel druk en stress op. Want de wereld staat niet stil, je moet meegaan met de nieuwste ontwikkelingen en dus voortdurend innoveren, je moet ook voldoen aan steeds nieuwe regelgeving om bij te blijven. Dit alles vraagt veel van je en dat betekent hard werken. En toch zijn er altijd klachten, klanten die niet tevreden zijn, is het ooit goed genoeg?

De kwaliteitseisen leggen veel druk op de zelfstandigen. En het is erg frustrerend als sommige klanten niet tevreden zijn, ondanks je inspanningen.

Heb je ooit nagedacht over jouw eigen aandeel in de toenemende eisen van de klant? Ben je iemand die dingen heel goed wil doen, die de lat voor zichzelf heel hoog legt? En die daardoor snel kan inspelen op extra eisen van de klant?