MyAcerta voor zelfstandigen

MyAcerta voor zelfstandige

Als Acerta-klant heb je toegang tot ons klantenportaal MyAcerta. Hier vind je details over jouw sociaal statuut als zelfstandige, maar ook verschillende berekeningstools, documenten en attesten. Kortom: je persoonlijk dossier bij Acerta.

Overzicht

  • je rekeningnummer aanpassen
  • je openstaand saldo sociale bijdragen raadplegen
  • je VAPZ-saldo raadplegen
  • Je inkomen aanpassen
  • een vermindering van voorlopige bijdragen aanvragen
  • een verhoging van voorlopige bijdragen betalen
  • een duplicaat van je fiscaal attest downloaden
  • je afrekeningen downloaden
  • loopbaanattesten opvragen
  • rechtstreeks contact opnemen met je regionaal team​
  • je dossier wijzigen van bij –naar hoofdberoep

Mijn Dossier

Met de tegel Mijn Dossier bewaar jij het overzicht van je sociaal statuut als zelfstandige en kan je eenvoudig simulaties en aanpassingen maken van je sociale bijdragen

  • Krijg een heldere kijk op je saldo, historiek en VAPZ, en betaal eenvoudig je sociale bijdragen
  • Raadpleeg jouw belangrijke documenten en attesten, en deel ze makkelijk met je accountant
  • Simuleer je sociale bijdragen eenvoudig, én pas ze aan op basis van je inkomen

Loonplanner Bedrijfsleiders

Ben je zelfstandige met een vennootschap, en laat je ook je loon door Acerta berekenen? Dan beheer je met de tegel Mijn Loon als bedrijfsleider (Loonplanner Bedrijfsleiders) zelf eenvoudig je loon.

  • Krijg een integraal beeld van jouw maandelijkse loon en sociale bijdragen
  • Simuleer je loon vanuit een nettobedrag en voordelen alle aard
  • Pas je loon aan
  • Ontvang een voorstel tot optimalisatie van de sociale bijdragen in functie van je loonaanpassingen
  • Deel de simulatie met je accountant
  • Al je documenten digitaal beschikbaar

Voor je personeel blijf je werken op je vertrouwde manier.