Contact
Bel een kantoor
Kies een kantoor
Aalst Antwerpen-Centrum Antwerpen-Wilrijk Brugge Brussel Louizalaan Brussel/Bruxelles Charleroi Dendermonde Dilbeek Gent Hasselt Kortrijk Leuven Libramont Liège Lier Louvain-La-Neuve Mechelen Namur Oostende Oudenaarde Roeselare Sint-Niklaas Turnhout Zaventem Geel
Aalst
Leo De Béthunelaan 100, 9300 Aalst
053 82 62 95
Antwerpen-Centrum
Brouwersvliet 33 B7, 2000 Antwerpen
03 206 21 78
Antwerpen-Wilrijk
Groenenborgerlaan 16, 2610 Antwerpen-Wilrijk
03 829 24 90
Brugge
Baron Ruzettelaan 5 bus 2, 8310 Brugge
050 44 39 60
Brussel Louizalaan
Louizalaan 123A, 1050 Brussel
02 333 27 25
Brussel/Bruxelles
Buro & Design Center (BDC), Heizel Esplanade PB 65, 1020 Brussel-Heizel
Of kom met het openbaar vervoer. Meer info vind je op mivb.be

02 333 27 25
Charleroi
Espace Sud, Esplanade Magritte 5, 6010 Charleroi
071 47 44 62
Dendermonde
Noordlaan 148, 9200 Dendermonde
053 82 62 95
Dilbeek
Ninoofsesteenweg 354 A, 1700 Dilbeek
02 474 39 35
Gent
Kortrijksesteenweg 1131, 9051 Sint-Denijs-Westrem
09 264 12 50
Hasselt
Kunstlaan 16, 3500 Hasselt
011 24 95 80
Kortrijk
Meensesteenweg 2, 8500 Kortrijk
056 26 67 01
Leuven
Diestsepoort 1, 3000 Leuven
016 24 51 29
Libramont
Avenue Herbofin 1 B, 6800 Libramont
061 22 26 63
Liège
Parc Artisanal 11-13, 4671 Liège
04 264 48 46
Lier
Hoogveldweg 155/1, 2500 Lier
03 491 84 31
Louvain-La-Neuve
Axis Park - The Gate, Rue Fond Cattelain 2, 1435 Louvain-la-Neuve, Mont-Saint-Guibert
081 25 04 55
Mechelen
Battelsesteenweg 455 A1, 2800 Mechelen
015 40 42 60
Namur
Chaussée de Liège 140-142, 5100 Namur
081 25 04 55
Oostende
Vijverstraat 47, 8400 Oostende
059 34 10 50
Oudenaarde
Meersbloem-Melden 46 bus 35, 9700 Oudenaarde
055 20 74 67
Roeselare
Ter Reigerie 11, 8800 Roeselare
051 26 08 60
Sint-Niklaas
Industriepark-Noord 27, 9100 Sint-Niklaas
03 870 74 97
Turnhout
Parklaan 46 bus 110, 2300 Turnhout
014 40 02 40
Zaventem
Parklaan 57/1 – 1930 Zaventem
02 773 16 30
Geel
Pas 96 2440 Geel
014 44 22 60

Vlotte loonadministratie met Acerta

Met Acerta sociaal secretariaat aan je zijde volg jij je payroll zorgeloos en met plezier op. Foutloze loonberekeningen, correcte sociale administratie en tijdige betalingen: reken gerust op onze ervaring en toegankelijke, proactieve dienstverlening.

Je neemt een nieuwe medewerker in dienst? Geen probleem, de aangiftes voor dimona en DmfA gebeuren automatisch. De berekening van het vakantiegeld of van de bruto-netto bij een collega met tijdskrediet? Daar moet je als werkgever niet van wakker liggen. De doorstorting van de bedrijfsvoorheffing en de RSZ naar de overheid en indien gewenst de lonen rechtstreeks uitbetalen aan je werknemers. Acerta neemt het op zich. En de wijzigingen aan de situatie van je medewerkers? Die registreer je en alle berekeningen volgen automatisch en correct. Met Acerta aan je zijde slaap jij op beide oren! Zeker omdat je weet dat je payrollbeheerder nog finale controles doet.

Je payroll zelf beheren

Je payroll zelf beheren? Natuurlijk wel! Met de ondersteuning van Acerta wordt dat een fluitje van een cent.

Tools en hulpmiddelen ter ondersteuning van je payroll

We reiken je tools, looninformatie en modeldocumenten aan die je werk vereenvoudigen. En we passen deze tools meteen aan bij nieuwe regelgeving. Zo kom jij je werkgeversverplichtingen keurig na.

Met onze payrolltool Acerta Connect blijf je loonkosten en hr-administratie makkelijk de baas! Plus: dankzij ons juridisch nieuws in het klantenportaal en alle informatie en modeldocumenten die je bij Acerta online vindt, ben je meteen op de hoogte van wijzigingen in de wet- en regelgeving. En vraag toegang tot Trefzeker: onze interactieve kennisbank voor hr-professionals: daarin vind je alle actuele barema’s en regelgeving voor je sector.

Onze dossierbeheerders en juristen staan tot je dienst

Uiteraard zijn we er ook persoonlijk voor je. Je vaste contactpersoon staat voor je klaar, hij biedt begeleiding en advies bij al je vragen rond je payroll.  Bel of mail je dossierbeheerder als je een vraag hebt bij je maandelijkse netto-berekeningen, prestatieverwerkingen of betalingen. Bovendien kun je proactief op hem rekenen wanneer de gegevens van je werknemers niet correct of volledig zijn of hem payroll taken toevertrouwen wanneer dat nodig is. Complexere situaties? Vraag ons juridisch team om hulp.

Flexibel samenwerken

Jij kiest! Je doet je payroll zelf of je schakelt ons flexibel in. Bij bepaalde berekeningen, voor bepaalde processen of voor je volledige payroll. Tijdelijk of vast, voor korte- of voor langetermijn. Bij Acerta ga je voor de payroll-oplossing die het beste past bij jouw bedrijf!

Geen tijd? Geen kennis? Wij nemen het van je over

Als klant van Acerta kun je er voor kiezen specifieke processen uit handen te geven aan onze experten. Je voordeel? Je hoeft hier zelf geen tijd aan te spenderen of expertise over op te bouwen Klinkt goed? Economische werkloosheid, schuldbeheer (wanneer een deel van het loon voorbehouden wordt voor het aflossen van schulden of alimentatiegeld) of het regelen van de administratie rond educatief verlof: onze consultants hebben het in hun vingers en nemen het graag van je over.

Een Acerta-expert bij je op kantoor

Je kunt ook een Acerta-consultant ‘inhouse’ inschakelen. Die kan je ganse payroll overnemen of enkel verantwoordelijk zijn voor zeer specifieke processen. En er bestaan nog meer mogelijkheden om je loonadministratie te optimaliseren, bijvoorbeeld wanneer Acerta processen van je overneemt en centraal aanstuurt. De beste oplossing voor jou , die zoeken we samen!

Sociale administratie uit handen geven

De attesten voor de mutualiteiten in orde brengen en het pensioen van een collega administratief voorbereiden: als werkgever moet je heel wat administratie verwerken. Acerta neemt dit van je over en bezorgt je de juiste documenten op het juiste moment. Zo hou je tijd over om toch dat afscheidsfeestje voor je collega te organiseren.

Technologie die je werk vereenvoudigt

Werk je met Acerta sociaal secretariaat samen, dan ondersteunen we je met meer dan onze expertise. Om je payroll vlot te beheren, reken je op de gebruiksvriendelijke eenvoud van Acerta Connect en MyAcerta, de payroll-oplossingen van Acerta.

Loonadministratie

Acerta Connect: eenvoudige loonverwerking en rapportage

Acerta Connect is jouw digitale tool om lonen eenvoudig en vlot te verwerken en op te volgen. Je payroll loopt op wieltjes! Dit is waarom:

  • Je registreert alle gegevens van je werknemers in de tool. Prestaties, lonen, wijzigingen in de situatie van werknemers: met Acerta Connect gaat het snel en eenvoudig.
  • Jouw dossierbeheerder ziet dezelfde schermen als jij. Hierdoor staat hij je snel en correct bij als je vragen hebt.
  • Je hebt gemakkelijk te hanteren rapportering ter beschikking. Je vindt er alle gegevens terug van je werknemers op de manier dat jij het wil. Meer weten over verzuim, loonkost of diversiteit binnen jouw organisatie? Je trekt zonder probleem zelf je rapport.
  • Acerta Connect is modulair opgebouwd en groeit mee met je organisatie. Je werknemers zelf hun afwezigheden, overuren of onkosten laten registreren? Dit kan gemakkelijk via de Employee Self Service module. En als je werkt met een tijdsregistratiesysteem, link je dat gemakkelijk met de kalender van Acerta Connect. Gedaan met dubbel werk: je moet niets meer overtypen.

MyAcerta: de poort naar mensvriendelijke online support

MyAcerta is jouw persoonlijk portaal waar je toegang hebt tot tools, modules en informatie op jouw maat. Je opent Acerta Connect, de online tool om snel en veilig de loon- en prestatiegegevens van je medewerkers te versturen, te consulteren en up-to-date te houden. Of je gaat naar je digitale opslagplaats voor sociale, boekhoud- en modeldocumenten, mét gebruiksvriendelijke zoek- en sorteerfuncties. Bovendien krijg je toegang tot Doccle én tot instrumenten die je werk vergemakkelijken en je kennis vergroten zoals simulatie- en berekeningstools of sectorale looninformatie. En wanneer je een volledige toegang neemt tot onze kennisbank Trefzeker, dan put je bovendien uit een rijke bron van looninformatie en regelgeving.

Via praktijkgerichte opleidingen krijg je onze tools snel onder de knie. Heb je daarna nog vragen? Je Acerta-payrollbeheerder staat klaar om je verder te helpen. Benieuwd naar de specificaties, mogelijkheden en werking van onze payrollsupport?

Experten als back-up

Payroll diensten op jouw maat. Dat is één. Maar er is meer. Achter je payrollbeheerder staat een heel team. Deze kennisexperten ondersteunen je bijvoorbeeld bij juridische uitdagingen of gespecialiseerde materies. Je kunt rekenen op hun persoonlijke en pragmatische ondersteuning. Zo ben jij honderd procent in orde met je verplichtingen en hou je meer tijd over voor je kerntaken.

Payrollspecialist in huis

Wil je zelf je payroll beheren, maar kom je mankracht tekort? Overweeg dan een Acerta payrollspecialist in huis te nemen! Onze mensen zijn net zo flexibel als onze diensten. Je schakelt ze in voor onmiddellijke, tijdelijke of langetermijnondersteuning. Ze helpen je met algemene administratieve taken, specifieke dossiers, audits en controles, opleidingen on-the-job, noem maar op.

Acerta flexsourcing

Nog een stapje verder gaan? Vertrouw dan op onze hr-experten en interim-managers om je te ondersteunen in alle domeinen van het hr-spectrum. Met Acerta flexsourcing verlopen je payroll én je hr-processen gesmeerd.

Juridische ondersteuning

Je payroll is onderworpen aan een resem wetgevingen en verplichtingen die bovendien ook nog eens regelmatig wijzingen. Hoe leid je dat in goede banen en blijf je continu up-to-date? Jij en je Acerta-payrollbeheerder rekenen daarvoor op de ondersteuning en het advies van een gespecialiseerd juristenteam. Die houden de wetgeving onophoudelijk in het oog en detecteren elke wijziging die zich voordoet. Zo informeren we je over de sociale en sectorale wetgeving, tewerkstellingsmaatregelen en -bepalingen. Tijdig en op maat.  

We hoeven je niet te vertellen dat personeel aanwerven een dure kwestie is in België. Toch doet de overheid inspanningen om ondernemerschap en tewerkstelling aan te moedigen, bijvoorbeeld via allerlei premies. Het zou zonde zijn om geen gebruik te maken van die voordelen, toch? Daarom pluizen onze juristen voor jou de steunmaatregelen uit. Bovendien staan ze je bij met juridische raad, dienstverlening en zelfs opleidingen.

In onze juridische publicaties vind je uitgebreide informatie over de wetgeving in heldere mensentaal.

Je payroll optimaliseren

Ben je op zoek naar een payrollpartner? Een compagnon de route die je niet alleen met kennis van zaken bijstaat bij al je payrollvraagstukken, op maat van je sector en van je bedrijf of organisatie. Maar die ook een stapje verder gaat? Op verzoek kunnen onze experten je payroll analyseren, optimaliseren en transformeren. Acerta heeft daarvoor een beproefde methodologie: Dynamic Balance Assessment en Design. Klinkt als muziek in de oren? Neem dan nú contact op.

Maandelijkse nieuwsbrief

Interesse voor juridische actualiteit en de nieuwste trends in hr? Je leest het elke maand in de nieuwsbrief. 

Schrijf in